Üdítőital és gyümölcslé fogyasztási adatok

Az alkoholmentes italok piacán – az elmúlt évek mintegy 30 százalékos visszaesése után – 2014-ben lassú növekedés indult meg, amely 2015-ben, 2016-ban és 2017-ben is folytatódott. A trendforduló okát Szövetségünk a fogyasztásnak a korábbi évekre való visszarendeződésében látja.

Az alkoholmentes italok (ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák, szörpök) összesített forgalma Magyarországon 2007 és 2013 között 27 százalékkal csökkent, a 2014-ben kezdődött növekedés után 2017-ben több, mint 12 %-kal emelkedett.

A szénsavas üdítőitalok – beleértve az ízesített vizeket is – piaca, amely az utóbbi évtizedben 31 százalékkal csökkent, az előző évek növekedése után 2017-ben közel 16 százalékkal nőtt.

A gyümölcslevek fogyasztása (amelyekből a 2007-es csúcs évhez képest 35 százalékkal fogyott kevesebb 2013-ban) a 2014, 2015 és 2016 évi növekedés után 2017 évben összességében szintén nőtt, de nem egyforma mértékben. A szegmensen belül a 100 %-os gyümölcslevek (juice-k) forgalma 3 %-kal növekedett, a gyümölcsnektárok növekedése több, mint 16 százalék volt, a gyümölcsitalok piacának növekedése 4,1 százalék volt.