A rövidpályás gyorskorcsolyázás hazai sztárjaival, Liu Shaoanggal és Liu Shaolin Sándorral rajtol el a Szentkirályi Tehetségprogram első téli kiadása. A Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával és a mentorként csatlakozó olimpikon testvérpár részvételével megvalósuló program a tehetséges fiatal sportolók karrierjének előremozdítását segíti. Az első téli évadban a 14-18 év közötti gyorskorcsolyázók, rövidpályás gyorskorcsolyázók és műkorcsolyázók jelentkezését várják.

Három sikeres évad után a magyar sporttehetségek elkötelezett támogatója, a Szentkirályi idén első alkalommal keresi a téli sportok jövőbeli bajnokait. A Magyar Olimpiai Bizottság szakmai támogatásával létrejött program célja, hogy a téli sportágakban tehetséges utánpótlás-sportolók számára is anyagi segítséget nyújtson álmaik megvalósításához, valamint hosszú távon elősegítse Magyarország téli olimpiai aranyérmeinek gyarapodását. Az idei évben a hazai téli sportok kiemelkedő képviselői, a jelenleg a pekingi téli olimpiára készülő Liu Shaoang és Liu Shaolin Sándor csatlakoznak a programhoz, hogy mentorként segítsék a fiatal tehetségeket.

„Aktív sportolóként nap mint nap szemtanúja vagyok annak, hogy milyen fontos az utánpótlás-nevelés. Testvéremmel együtt kiemelt feladatunknak tekintjük a következő generáció támogatását és a téli olimpiai sportágak népszerűsítését, amelyre immár a Szentkirályi Tehetségprogramon keresztül is lehetőségünk adódik. Nagyon várjuk, hogy megismerjük a fiatal jelentkezőket, hiszen minél többen képviselnek egy adott sportágat, annál nagyobb esély van érmekre váltani a befektetett munkát” – mondta Liu Shaolin Sándor, olimpiai bajnok rövidpályás gyorskorcsolyázó.

Az első téli programban a gyorskorcsolya, a rövidpályás gyorskorcsolya és a műkorcsolya kerülnek a főszerepbe. A három sportág 14-18 év közötti sportolói február 20-ig küldhetik be pályázatukat a www.szentkiralyi.hu/tehetsegek/ oldalon keresztül. A jelentkezők közül a mentorok részvételével felálló bírálóbizottság választja ki azt a két győztest, akik fejenként egymillió forint értékű, a fejlődéshez és jövőbeli sikerekhez szükséges kiadásokra fordítható támogatásban részesülnek. A nyertesekkel tavasztól a nagyközönség is gyakran találkozhat majd, hiszen a korábbi évekhez hasonlóan a fiatal sportolók portréi felkerülnek a 1,5 literes Szentkirályi ásványvizes palackok címkéire.

„A Szentkirályinál arra törekszünk, hogy a fiatal utánpótlás-sportolók minél szélesebb rétegét támogassuk anyagi és szakmai hozzájárulással. Nagy öröm számunkra, hogy a téli Tehetségprogrammal immár a téli sportok új generációjának is lehetőséget teremhetünk arra, hogy valóra váltsák álmaikat, és a legnagyobbak közé kerüljenek. A korábbi nyertesek közül számos sportolónak szurkolhattunk már világversenyeken és olimpiákon, biztos vagyok benne, hogy ez az idei jelentkezőkkel sem lesz másként” – tette hozzá Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország és a Szentkirályi Tehetségprogram kuratóriumának elnöke.

„Örömmel tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a téli sportok iránt a sportolók és a nézők körében is. A Szentkirályi Tehetségprogram szakmai támogatójaként bízunk benne, hogy az utánpótláskorúak támogatásával ezekben a sportágakban is egyre nagyobb sikereket érhetünk el. A Liu testvérekkel pedig két olyan világklasszis sportoló állhat példaként a jelentkező fiatalok előtt, akik jól ismerik a téli sportok világát, és értékes tanácsokat adhatnak a felnőtt karrierjük elején álló tehetségeknek” – mondta Fábián László, a Magyar Olimpiai Bizottság sportigazgatója.

Szentkirályi Magyarország
A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 Csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente. A két üzletember 2018-ban felvásárolta a Pepsi termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó céget, létrehozva ezzel Magyarország egyik meghatározó élelmiszeripari vállalatcsoportját.
A Szentkirályi Magyarország hazánk egyik meghatározó, családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozása. A hozzá tartozó Szentkirályi, Emese, Theodora Kékkúti és Theodora Kereki, valamint a forgalmazott Magnesia, S. Pellegrino, Acqua Panna, Perrier, Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7UP, Gatorade, Lays és Cheetos márkákon, továbbá az általa palackozott és forgalmazott Nestlé Aquarelen keresztül a cég egyaránt jelen van az ásványvizek, ízesített ásványvizek, szénsavas üdítőitalok és snackek piacán.