Üdítőital és gyümölcslé fogyasztási adatok
Az alkoholmentes italok piacán – az elmúlt évek mintegy 30 százalékos visszaesése után – 2014-ben lassú növekedés indult meg, amely a következő években is folytatódott, de a növekedés mértéke 2019-ben kis mértékben csökkent.
Az alkoholmentes italok (ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jeges teák, szörpök) összesített forgalma Magyarországon 2007 és 2013 között 27 százalékkal csökkent, a 2014-ben kezdődött növekedés után 2019-ben 2018. évhez viszonyítva közel 4%-al emelkedett.
A szénsavas üdítőitalok – beleértve az ízesített vizeket is – piaca, amely az utóbbi évtizedben 31 százalékkal csökkent, az előző évek növekedése után 2019-ben az előző évhez képest 2,7 százalékkal nőtt.
A gyümölcslevek fogyasztása (amelyekből a 2007-es csúcs évhez képest 35 százalékkal fogyott kevesebb 2013-ban) a 2014-ben megkezdett növekedés után 2019.évben összességében szintén nőtt, de nem egyforma mértékben. A szegmensen belül a 100 %-os gyümölcslevek (juice-k) forgalma 2018-hoz viszonyítva közel 9 %-al növekedett, a gyümölcsnektárok forgalma több, mint 10 százalékkal csökkent, a gyümölcsitalok piacának növekedése 7 százalék volt.